Dette RPG-forum er inspireret af spillet Skyrim
 
IndeksCalendarFAQSøgTilmeldte brugereGrupperTilmeldLogin
Login
Brugernavn:
Kodeord:
Log mig på automatisk ved hvert besøg: 
:: Jeg har glemt mit kodeord. Send nyt kodeord via email
Tilføje mods via Steam eller Nexsus
Fre 10 jan - 5:51:59 by Xilli
Hej
Jeg er kørt fast i at tilføje mods til mit spil.
Kan I svare på hvad der fungerer bedst, Steams værksted eller Nexsus?


Comments: 2
Søg
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» Alle jobs har deres dårlige dage ~ Björk
Søn 7 sep - 23:07:52 by Björk

» Tilføje mods via Steam eller Nexsus
Tirs 2 sep - 2:51:41 by Sølvi

» Sølvi
Man 25 aug - 5:10:06 by Sølvi

» Björk Frostnæve
Tors 21 aug - 2:04:47 by Björk

» Spørgsmålstegn?
Lør 12 okt - 8:21:48 by Njalfi

» Vi spiller stadig
Fre 11 okt - 11:05:25 by Njalfi

» Fire Mage ~ Casta
Ons 29 maj - 5:18:57 by Casta

» At være nifingret - Lerexus.
Man 29 apr - 6:08:55 by Lerexus

» Hvem er du? ~ Mirabelle
Man 29 apr - 5:21:51 by Mirabelle

Top posters
Sølvi
 
Mirabelle
 
Azariel
 
Casta
 
Lerexus
 
Arason
 
Eruanna
 
Björk
 
Njalfi
 
Sicarius
 
Poll
Statistics
Der er i alt 20 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er bonderoev

Vores brugere har i alt skrevet 552 indlæg in 68 subjects
Hvem er på nu
Der er i alt 2 brugere på systemet nu: Ingen tilmeldte, ingen skjulte og 2 gæster

Ingen

Flest brugere online på samme tid var 12, Ons 9 okt - 23:30:11

Share | 
 

 'Hvad er Skyrim?'-guiden

Go down 
ForfatterBesked
Sølvi
Level 4
Level 4
avatar

Navn : Sølvi
Race : Nord
Female Antal indlæg : 179
Join date : 19/03/12

IndlægEmne: 'Hvad er Skyrim?'-guiden   Tors 19 apr - 2:47:17

Dette forum er opbygget på videospillet The Elder Scrolls V: Skyrim, men det ville også glæde mig hvis det ikke kun var spillere der ville skrive med på dette forum. Derfor vil jeg sætte jer lidt ind i hvordan spillet fungere, og hvordan det hele foregår.
Noget i den her tråd er tough læsning og kan godt tage lidt tid, men hvis du vil vide noget om verdenen bliver du nød til at læse det. Bare så du har nogenlunde styr på hvordan det fungere, siden du ikke har 200 timers erfaring direkte igennem spillet (:

Tre ord der beskriver Skyrim godt: Vikinger, magi og drager.



Skyrim foregår i en tid der godt kunne være imellem vikingetiden og middelalderen. Det foregår et koldt og fjendtligt sted med mange bjerge og grotter. Skyrim har en smuk natur, hvis man er til naturens vilde skønhed. Bjergene er fyldt til randen med vilde bjørne, ulve, sabeltigere - og nu også drager.
Landskabet vrimler med faldefærdige tårne der er blevet beboet af banditter, spredte byer og hytter, oldgamle monumenter, grotter og nordiske templer.

Du kan se en video på youtube HER, hvor Skyrims natur bliver vist fint.



Skyrim har faktisk en del politik, men nu befinder vi os også i en borgerkrig, så det er vel også helt fint. Borgerkrigen vil jeg fortælle lidt mere om senere, først vil jeg lige forklare opdelingen af landet og dets jarler.

Skyrim er delt op i ni dele med hver deres hovedstad: Haarfingar (Solitude), The Reach (Markarth), Hjaalmarch (Morthal), Whiterun Hold (Whiterun), Falkreach Hold (Falkreach), The Rift (Riften), Eastmarch (Windhelm), The Pale (Dawnstar) og Winterhold Hold (Winterhold). Hver del bliver styret af en jarl i hovedstaden.
Det kan godt være lidt svært at overse, så jeg vil selvfølgelig fortælle jer om hver eneste del.

Haarfingar, med hovedstaden Solitude .
Solitude er Skyrims hovedstad hvor The High King reagere som den øverste jarl i Skyrim. Lige nu er der dog ikke nogen High King, da den forhenværende High King Torygg blev dræbt af Ulfric Stormcloak.
Solitude ligger på halvøen Haafingars østlige kyst, langt mod nord-vest i Skyrim. Byen er bygget på mundingen af Karth-floden og har en port på selve floden. I betragtning af byens navn, kan det være ironisk, at over 80 procent af delens befolkning bor inden for Solitude mure, men det er bevis på byens politiske betydning, frygtindgydende forsvar, og forskelligartet befolkning.
Ting af interesse i Solitude: Kroen The Winking Skeever, Bard-kollegiet, The Legion hovedkvarteret, Thalmor hovedkvarteret, Radiant Raiment (tøjbutik der bliver kørt af High Elves), Angeline's Aromatics (apotek), Bits and Pieces (købmanden), Fletcher (udstyr til bueskydning), Solitude Blacksmith (smeden), Blue Palace (jarlens hus), stalden uden for byen og Temple of the Divines (kirken hvor hver af guderne har en niece og et alter).

The Reach, med hovedstaden Markarth .
Markarth er en af de andre store byer i Skyrim. Den ligger i en kløft i The Reach, og har derfor et naturligt, god forsvar. Nederst i kløften bruser en flod.
Markarth er ikke en hel normal by, det er en gammel dwemmer-by/dværge-by.
Imens Legionen var i krig og trak deres tropper ud af Markarth, belejrede the Reachmen, The Reachs indfødte, Markarth. Jarlen var dræbt under kampen for byen, og så reagerede the Reachmen over Markarth i to år. De var egentligt meget gode til det.
For at få byen tilbage tog jarlens søn kontakt til Jarl Ulric Stormcloak for at hjælpe ham med at drive the Reachmen ud. Ulric kom og ordnede det og fik alle dem der ikke havde kæmpet med ham henrettet. De Reachmen der slap væk er nu kendt som Forsworn og er stadig rundt omkring i Skyrim.
Ting af interesse i Markarth: Kroen Silver-Blood Inn, Arnleif and Sons Trading Company (købmand), The Hag's Cure (apotek), Ghorza gra-Bagol's (smed), Hogni Red-Arm's (kød-bod), Kerah's (smukke-bod), Understone Keep (jarlens hus, katakomberne og dvemmer/dværgemuseet) og Dibellas tempel.

Hjaalmarch, med hovedstaden Morthal .
Morthal er en lille by i Hjaalmarchs sumpe. Det er en mystisk by med folk der ser spøgelser i en grav tæt på, og en husholdning med vampyrer der prøver at blive ét med de andre beboere. Det eneste der tjener penge til byen er dens mølle.
Ting af interesse i Morthal: Kroen Moorside Inn, Thaumaturgist's Hut (apotek med lidt magi), Highmoon Hall (jarles hus).

The Pale, med hovedstaden Dawnstar .
Dawnstar er en lille, nordlig by med to rivaliserende miner: en kviksølv mine og en jernmine. De har en lille havn der strækker sig ind på land, og det ser ud som om alle husene er bygget med havnen i centrum. Det er også her det nye Dark Brotherhood hovedkvarter ligger, men det er der selvfølgelig ikke mange der ved.
Ting af interesse i Dawnstar: Kroen Windpeak Inn, The Mortar and Pestle (apoteket), The White Hall (jarles hus), Iron-Breaker Mine (jernminen), Quicksilver Mine (kviksølvminen), The Dark Brotherhood/Det mørke broderskab.

Falkreach Hold, med hovedstaden Falkreach .
Falkreach er den eneste store by i Falkreach Hold, og ligger tæt på af landegrænsen til Cyrodiil. Byen ligger i en dal i en skov, og er mest kendt for sin store gravplads for mange berømte nords ligger. Men alt i alt er det en lidt intetsigende by, en gruppe af farme. Det meste af Falkreach Hold er vild skov.
Ting af interesse i Falkreach: Kroen Dead Man's Drink, Grave Concoctions (apotek), Gray Pine Goods (købmand), Lod's House (smed).

The Rift, med hovedstaden Riften, engang kaldt Rifton .
Riften er en populær by i Skyrim, og center for en masse handel. Byen har et meget kendt for deres fiskeri og Black-Briar mjød, og siden fest og druk er nords yndlingsbeskæftigelse er Maven Black-Briar, ejeren af Black-Briar Mead og den nuværende jarl, meget rig og magtfuld i hele Skyrim.
Der går en kanal igennem byen, og via nogle trapper kan man komme ned i Riftens undergrund hvor the Ratway bl.a. ligger. The Ratway er den rigtige vej til tyvenes laug, igennem kloakkerne.
Riften ligger tæt på en smuk skov, og er en hyggelig og romantisk by af træ, på trods af al tyveriet.
Ting af interesse i Riften: Kroen The Bee and the Barb, Black-Briar Meadery (der hvor mjøden kommer fra), Elgrim's Elixirs (apotek), Pawned Prawn (købmand), Riften Marketplace (der er bl.a. en bod med smykker, rustninger), The Scorched Hammer (smeden), Honorhall Orphanage (børnehjemmet), Maras tempel, stalden og havnen.

Whiterun Hold, med hovedstaden Whiterun.
Whiterun ses som det mest "rene" nordiske by i Skyrim. I Whiterun lever nords som de har gjort i århundreder: deres liv er enkle, barske og har rod i gamle traditioner. Whiterun ligger i midten af Skyrim, et sted i tundraen.
Byen er grundlagt af the Companions, og de har også et stort hovedkvarter, Jorrvaskr.
Ting af interesse i Whiterun: Kroen The Bannered Mare, Arcadia's Cauldron (apotek), Belethor's General Goods (købmand), The Drunken Huntsman (kro/udstyr til bueskydning), Warmaiden's (smed), Whiterun Marketplace (med forskellige boder som bl.a. smykkebod, grønsagsbod), Dragonsreach (jarlens hus), Kynareths tempel.

Windhelm Hold, med hovedstaden Windhelm.
Windhelm er en anden meget gammel nordisk by. Den er omkranset af tykke stenmure, og der ligger et lag is og sne over alt. Byen ligger tæt på grænsen til Morrowind.
Windhelm var også hovedkvarteret for the Stormcloaks før rebellerne blev slået ned. Der bor mange dunmer i byen, men de er alle sammen forvist ned til det lidt fattige Grey Quarter.
Ting af interesse i Windhelm: Kroen Candlehearth Hall og dunmerbaren New Gnisis Cornerclub, Blacksmith Quarters (smeden), The White Phial (apotek), Sadri's Used Wares (købmand), Windhelm Marketplace (boder med grønsager osv), Talos' tempel, farmene og stalden.


Winterhold Hold, med hovedstaden Winterhold.
Før i tiden rivaliserede Winterhold med Solitude om at være den største by, men siden Det Store Kollaps for 80 år siden og det halve af byen blev ødelagt, har det kun været en brøkdel af den gamle storhed. Det er også her Winterholds Kollegium ligger.
Siden Kollegiet ikke tog skade blev skylden rettet imod magikerne, og Winterholds gamle perle blev udsat for had og fordomme.
Ting af interesse i Winterhold: Kroen The Frozen Hearth, Birna's Oddments (købmand), Jarl's Longhouse (jarlens hus) og Winterhold-kollegiet.



Nå, nu en smule mere om Skyrims borgerkrig.
Først bliver I nød til at vide lidt om historien og krigene.

Jeg vil lige fortælle det hurtigt og udetaljeret, da ikke engang jeg har særlig meget styr på det. The Thalmor leder the Aldmeri Dominion, et herredømme der har været i krig med Imperiet i lang tid. For at komme frem til en fredtraktat, the White-Gold Concordat, skulle herredømmet holde sig fredeliget, men så blev det også ulovligt at tilbede Talos i Tamriel. Herredømmet var overbevist om at Talos ikke var en rigtig gud, siden han havde været menneske. Talos, også kendt som Tiber Septim og Ysmir, er den største menneskelig gud, og tilbedt som beskytter for hele Tamriel og det civile samfund.

Den ene side i borgerkrigen er Legion, Imperiets hær, der altid har holdt (forholdsvis) fred i Skyrim. Den anden side er the Stormcloaks, ledet af Ulric Stormcloak, der hader elverne og vil frit kunne tilbede Talos.
The Stormcloaks er egentligt bare nogle racistiske, alt for stolte nords.
Legionen styre Skyrim udefra, helt fra Cyrodiil, og har måske ikke særlig meget styr på hvad de laver. Og der er selvfølgelig grund til at blive stødt over at ens yndlingsgud bliver forbudt at tilbede.

I forummets historie har Legionen vundet borgerkrigen og Ulfric er blevet henrettet. Dog kan der stadig være nogle rebeller der gemmer sig rundt omkring i Skyrim.


Skyrims guder bliver tit omtalt som the Divines:
• Akatosh - Den øverste gud, guden for tid. Tit afbilledet som en drage.
• Arkay - Gud for liv og død.
• Dibella - Gudinde for skønhed.
• Julianos - Gud for logik og viden.
• Kynareth - Gudinde for luft.
• Mara - Den øverste gudinde, gudinde for kærlighed.
• Stendarr - Gud for nåde.
• Talos / Tiber Septim - Gud for krig og regering.
• Zenithar - Gud for arbejde og handel.

Der er en masse væsner i Skyrim, så jeg laver lige en liste af nogle af de mest vigtige.

Vilde dyr i naturen:
Bjørne, isbjørne, hulebjørne.
Ulve, sneulv.
Sabeltiger, snesabeltiger.
Skeever (rottelignende væsen på størrelse med en kat)
Krabbe.
Slagtefisk.
Valrusser.
Isånder (ICE WRAITHS)
Varulve.
Trolde, Frosttrolde.
CHAURUS.
Frostbite edderkopper.
KÆMPER.
HAGRAVENS. Disse tjener tit Forsworn som matriarker. De bruger magi.
Levende skeletter.
SPRIGGAN. Farlige væsner i naturen.
Vampyrer.
WISPS. Befinder sit tæt på snefyldte steder. De er ikke særlig aggressive. De befinder sit tæt på en Wispmother.

Vilde byttedyr i naturen:
Flagermus.
Hjorte.
Elge.
Vilde geder.
Kaniner.
Ræve, sneræve.
Mammutter.
Falke.

Dragetyper:
De svageste typer først.
Almindelig drage, brun.
Bloddrage, grøn.
Frostdrage, hvid.
Gammel drage, bronze.
Olddrage, mørk pinkagtig.

Andre, blandede væsner:
FALMER. Gamle dværgeruiner er fyldt med dem.
DRAUGR. Gamle nordruiner er fyldt med dem.
FORSWORN. Fjendtlige mennesker omkring The Reach.

Skyrim har et par faktioner, grupper, du kan være med i. Hvis du vil være med i en af faktionerne, se under tråden med 'jobansøgninger'.

Bard-kollegiet.
Kollegiet for barder ligger i Solitude. Der kan du lære at spille på lut, trumme eller fløjte.

Winterhold-kollegiet.
Kollegiet i Winterhold er for magikere. Der kan du lære at bruge alle former for magi.

The Companions.
The Companions er krigere af ære, der har deres hovedkvarter, Jorrvaskr, i Whiterun. Cirklen er de mest betroede inden for gruppen, og disse medlemmer er varulve.

Det mørke broderskab.
Det mørke broderskab er snigmordere og har hovedkvarter i Dawnstar, da det gamle hovedkvarter blev brændt ned. De tilbeder et lig, Nattens mor, som der bliver taget kontakt til når mordene skal udføres. Det er dog kun Lytteren der kan høre hvad Nattens mor siger.

Legionen.
Legionen er Imperiets hær. De har lige nu kontrol over Skyrim.

Stormcloaks.
Stormcloaks er rebellerne i Skyrim. Der er ikke mange tilbage efter Ulric Stormcloaks død, men der må stadig gemme sig nogen rundt omkring.

Tyvenes laug.
Disse tyve udføre de beskidte job, så længe betalingen er god nok. De dræber helst aldrig, og har deres hovedkvarter i Riftens kloaker. Nattergalene er en hemmelig gruppe inden for tyvenes laug, og udefrakommende tror stadig at nattergalene er en legende. Disse nattergale beskytter Nocturnals helligdomme. Nocturnal er den daedraiske prins der beskytter tyvene.

Stendarrs vagter.
Dette er ikke en faktion man kan tilslutte sig i Skyrim, men jeg synes at I skal have lov.
Denne gruppe af væsner rejser hele Skyrim rundt for at udrydde daedraer og dem som tilbeder dem.

Daedra er guddommelige væsener. De lever i planet Oblivion (en dimension af magi), men er også velkendt for væsner i Skyrim, hvor de frygtes af nogle og tilbedt af andre. Daedra er meget fysisk forskellige. De kan have form som mennesker eller bæster, og lejlighedsvis kan de være bundet yil våben eller rustning. Selvom de kan dræbes er de udødelige, fordi deres sjæl bare bliver sendt tilbage til Oblivion, i tilfælde af at deres fysiske krop bliver ødelagt.

Daedraske prinser er den mest magtfulde form af daedraer, og dermed mest almindeligt tilbedt som guder. Hver har et bestemt område (plan i Oblivion), som de siges at regere. Selvom daedraer kan antage form af en kvinde eller mand, har de intet rigtigt køn, og er alle nævnt som prinser. I alt er der sytten prinser.

Her kommer en liste af prinserne:

• Azura - Den daedraske prins af ​​daggry og skumring, Rosernes mor, Tusmørkets dronning.
• Boethiah - Den daedraske prins af mord og bedrag.
• Clavicus Vile - Den daedraske prins af ​​ønsker og gode tilbud.
• Hermaeus Mora - Den daedraske prins af viden, Den der kender det ukendte.
• Hircine - Den daedraske prins af jagt.
• Sheogorath - Den daedraske prins af vanvid.
• Malacath - Den daedraske prins af forbandelser, Indehaveren af den blodige forbandelse.
• Mehrunes Dagon - Den deadraske prins af ødelæggelse og forandring, Forandreren.
• Mephala - Den daedraske prins af edderkopper, Den hviskende dame, Spindneren.
• Meridia - Den daedraske prins af liv, Dødens Fjende. Hun er den eneste af de daedraske prinse der ikke ses som helt onde.
• Molag Bal - Den daedraske prins af dominans, Den korrumperende.
• Namira - Den daedraske prins af oldgammelt mørke, Den der spiser børn. Hun bliver tilknyttet kannibalisme.
• Natlig - Den daedraske prins af nat, Nattens Herskerinde, Tyvenes mor, Ravnenes frue.
• Peryite - Den daedraske prins af pest.
• Sanguine - Den daedraske prins af ubeherskelse, Syndernes Herre.
• Vaermina - Den daedraske prins af ​​mareridt, De Onde Varslers Frue, Drømmedamen, Den Der Samler Sind.

Der er tolv måneder i Skyrim, ligesom i vores verden.
Morning Star (Januar)
Sun's Dawn (Februar)
First Seed (Marts)
Rain's Hand (April)
Second Seed (Maj)
Mid Year (Juni)
Sun's Height (Juli)
Last Seed (August)
Heartfire (September)
Frostfall (Oktober)
Sun's Dusk (November)
Evening Star (December)

Dagene passer også til vores, og lyder meget som dem på dansk.

Morndas (Mandag)
Tirdas (Tirsdag)
Middas (Onsdag)
Turdas (Torsdag)
Fridas (Fredag)
Loredas (Lørdag)
Sundas (Søndag)

Så det vil sige at i dag er Tirsdas, fireogtyvende dag af Rain’s Hand, 4E 202.




Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil http://skyrim.danskforum.net
 
'Hvad er Skyrim?'-guiden
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Permissions in this forum:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Skyrim :: Det grundlæggende :: Regler og information-
Gå til: